Článok blogu

Yin joga meridiány

pokračovanie workshopu (WS) zo 4.-5.11
9.12. sobota 10-12, (pauza na obed) 14-18
10.12. nedeľa 11-13, (pauza na obed) 14-17

Cvičenia – sú fyzicky pomerne nenáročné, jednoduché, no účinné. Dynamikou skôr statické – výdržové (yin). Vychádzajú z tradičnej (hatha)jógy. Vykonávajú sa v ľahu, sede a stoji, individuálne (a niektoré s možnou párovou variáciou.) K dispozícii sú v štúdiu yin jogové pomôcky, ako aj podložky. Preberané budú zostavy, z nich si môžete neskôr vyberať cviky ovplyvňujúce vaše momentálne potreby, ročné / životné obdobia

ZAMERANIE STRETNUTÍ: (Každá lekcia – na jednotlivé meridiány + orgány v súlade s učením TČM)

2. WS:
– element ZEM /yin joga zostavy na: slezina-slinivka + žalúdok/ – Svaly – ríty 5 Tibeťanov. Myseľ. Hara – silný stred (identita, osobnosť, vôľové vlastnosti), spevňovanie svojho fyzického stredu (core muscles). Úzkosť, mentálne premieľanie, sebaľútosť, súcit, rozvoj, tvorivosť. Trávenie. Chuť na sladké.

– element KOV /yin joga zostavy na: pľúca + hrubé črevo/. Imunita, tzv. „kovový štít“, ochranné obaly. Koža. Citlivosť na ofúknutie (ale aj reumatické bolesti, či časté seknutia). Žiaľ, smútok, odvaha, vitalita, úcta, schopnosť odlíšiť podstatné od nepodstatného, upratovanie, zhusťovanie – zefektívňovanie, púšťanie starého. Šankaprakšalána (očista hrubého čreva – cviky + návod + rady, tipy). Prijímanie nového. Plný jogový dych – nácvik. Cviky na lepšie ranné vyprázdňovanie. Cviky na otvorenie hrudníka a spriechodnenie toku energiu v ňom a v horných končatinách.

– TANTRA jóga /yin joga zostavy na niektoré mimoriadne dráhy/. Práca s kundalini. Malý mikrokozmický okruh. Tantra dýchanie. Asany pre 7 čakier. Súvis s acu bodmi pre vstup energie. Šiesty Tibeťan a zopakovanie 5 Tibeťanov. Zopakovanie cvikov (individuálne, párovo) podľa orgánových hodín.

..Každý element je tu originálnym, osobitým a rovnoprávnym, a zároveň spojeným do jednoty systémom vzťahov. V staročínskej tradícií komplex funkcií človeka nazvali meridiánom. Je to jeho osobný fázový stav, ktorý keď zapneme, zatonizujeme, nastaví všetky fyziologické parametre na svoj obraz. Tréningom sa zjednocuje organizmus tak, aby sa funkcie zapínali a každá časť bola v súlade s celkom.

Kurz je jedinečný !

Prečo práve Yin joga a čo to vlastne je?
Zamilovala som si ju, keďže vyživuje bunky aj orgány celého tela tým, že priaznivo plýva na prúdenie životnej energie. Jemne, no účinne napomáha flexibilite kĺbov a šliach, uvolňuje prebytočnú tenziu, prináša pocit pokoja a ľahkosti. Náročnejšie pozície sa dajú modifikovať podľa obmedzení a potrieb každého cvičiaceho. Dômyselne pri tom používa i rôzne pomôcky – joga pásy, tehličky, vankúše a deky 🙂 Zvládnu ju tak všetci, ktorí chcú – pozná odstupňovanie úrovní a napredovanie pomaly avšak isto.. Pozície v Yin joge sú relatívne jednoduché a nenáročné na fyzickú silu či extrémnu ohybnosť. Je tiež určená všetkým, ktorí chcú hlbšie preniknúť do svojho vnútra. Na úrovni mysle pestuje nesúdiacu pozornosť voči tomu, čo sa objavuje v našom hrubohmotnom aj jemnohmtnom tele. Ukotvuje nás v prítomnom okamihu a pomáha nám kultivovať slobodný a radostný prístup k životu. Harmonizovaním a celostným prístupom významne posilňuje imunitu – zosilňuje naše aurické obaly, bioenergetické pole. Učí samoliečivým zručnostiam a prehlbuje potenciál človeka na všetkých úrovniach. Pracuje v tichosti, pomaly a jemne – ako je energia „yin“ aj rozpoznávaná samotná. A o to práve ide – v jemnosti je sila 🙂 Niektorým sa tento štýl jogy môže zdať spočiatku príliš pasívny alebo jednoduchý. No pomerne rýchlo zistia, že aj Yin joga môže byť pre nich výzvou – a to najmä pre zotrvanie v pozíciách od 5 do 20 min (a minimálne dvojminútka :). Yin jogu vyhľadávajú tiež ako vhodné doplnkové cvičenie, keď hlavnou praxou sú viac akékoľvek dynamické druhy cvičení (beh, bojové umenia, bicyklovanie, plávanie) silové (posilňovňa, fitness, crossfit..,) z jogy štýly Ashtanga, Vinyasa, Acro joga..(Tieto druhy jogy sú zamerané na posilnenie svalov, telesnej sily a celkového fyzického zdravia.) Páči sa mi, že pri Yin Joge sa nespotíme 🙂 Cvičíme v dlhom pohodlnom oblečení a kto chce aj bosý (odporúčam priniesť teplé ponožky – v zotrvávaní v pozíciách telo vychladne). Skvelé pre dámy je, že nie je nutné vynechávať cvičenie Yin jogy počas menštruácie. Naopak, práve Yin joga môže pôsobiť v tomto období blahodárne. Pokiaľ máte akékoľvek zdravotné obmedzenie (ste po operácií, máte vážne problémy s chrbticou, kolenami a pod.) vždy pred lekciou ma prosím upozornite, i v prípade akýchkoľvek otázok sa na mňa obráťte, skonzultujeme a zohľadníme to pri cvičení. A ešte jedno špecifikum l yin joge: V priebehu lekcie sa neodporúča piť. Akonáhle sa napijete, dochádza tak k ochladzovaniu organizmu (čo už pri yin joge zažívame tak či tak) a tiež narušovaniu plynulosti cvičenia a toku energie (áno, aj v tých statických pozíciách to prúdi 🙂 Po lekcii sa môžete občerstviť v štúdiu. Nejedzte však min. 2 hodiny pred lekciou (v prípade, že máte pred lekciou hlad, dajte si napr. za hrsť orechov či sušeného ovocia, prípadne teplý vývar).

Sprievodca – Andrea Tkáčová:
Absolvovala som kurz hatha jogy (India 2013), shiatsu a kraniosakrálnej terapie a ďalšie. InFormácie z výcvikov, kurzov, sústredení, stretnutí (SR, ČR, India, Čína), kníh, skrípt a videí prinášam ochotne na hodiny. Vedomosti na mentálnej úrovni však nie sú tak dôležité: človek (duša v tele) potrebuje totiž zážitok v realite, teda cez telo. Preto ich sprostredkúvam ľuďom pretavené tak, aby navnímali svoje pocity. Verím, že až pochopenie cez vlastný zážitok môže priniesť uvedomenie – a potom zmeny = vedieť sa pozrieť na veci z iného uhlu pohľadu ako doposiaľ a reálne robiť veci ináč. Vytváram bezpečný, príjemný priestor kruhu pre spoločné zdieľanie poznania, obohacujem o bohaté skúsenosti z mojej praxe. Pozývam k príležitosti rásť do Vedomia.

http://a-tka.webnode.sk/o-mne/



KDE: Joga Srdcom, Námestie SNP 3, BB (3tia brána pod radnicou)
KEDY: 9. – 10. 12. 2017
ČAS: sobota 10:00-18:00h,  nedeľa 11:00-17:00h
CENA: 60€ (záloha vopred min. 50% z ceny vstupného)

PRIHLÁSIŤ SA NA WORKSHOP – v rezerváciach si nájdi názov workshopu

(odhlásenie je možné minimálne 3dni pred workshopom, vstupné môžeš uhradiť v hotovosti alebo na účet č.: SK2883300000002301097124 do predmetu napíš, o aký ws sa jedná)

min.počet, aby sa workshop uskutočnil : 5 ľudí – max. 15 ľudí
V prípade, ak sa nenazbiera dosť účastníkov, dáme ti vedieť emailom a vstupné vrátime.

PS: Na workshop príď aspoň o 20minút skôr, v štúdiu máme pre teba prichystané jogové pomôcky ako aj malé občerstvenie (ovocie, voda, čaj).

POZRIEŤ NA FACEBOOKU