Článok blogu

zdravý chrbát II+ pranayama a meditácia

Hodina rannej jogy zameraná na oživenie chrbtice s pranayamou a meditáciou je rozdelená na tri časti. Najskôr pripravíme telo asánami a utíšime myseľ. Pouvoľňujeme rannú stuhnutosť, kontaktujeme orgány, povytláčame toxíny a prenesieme vedomie do vnútra.

Následne otvoríme všetky okná nášho domova dokorán a prečistíme celé telo dychovými cvičeniami. Tak ako voda zmýva nečistoty z tela, tak dych čistí jeho vnútro. Dychovými technikami dodáme telu kyslík, prečistíme orgány, prekrvíme mozog.

Kto si ráno zacvičí a venuje chvíľu času svojmu telu a mysli má úplne iný celý deň. Telo ožije, duch omladne. Deň bude spokojný a vyrovnaný. Cvičenie hneď z rána je veľmi prospešné.

Tretia časť hodiny je venovaná meditácii, kde sa učíme meditačné techniky, ako utíšiť myseľ, ako objaviť vnútorný pokoj a ostať s ním. Meditácia zbavuje stresu, predlžuje život a má nespočetne veľa ďalších benefitov. Predovšetkým však učí myseľ, aby slúžila nám a nie my jej. Učí ju byť pokojnou ako morská hladina, hoc nad hladinou je more búrilvé.

PRE KOHO JE HODINA VHODNÁ: pre všetkých

,,Joga je výborná príležitosť byť zvedavý, kto v skutočnosti si.“